У Золотоноші світлофори на двох центральних перехрестях під’єднали до автономного джерела живлення, щоб вони працювали під час відключень електроенергії. Також у місті планують забезпечити безперебійне освітлення пішохідних переходів у темний час доби.

Золотоніська вулиця під час вимкнень електроенергії ввечері, грудень 2025 року. Суспільне Черкаси/Віта Кавун
Так у Золотоноші роблять виключення електроенергії менш відчутним для жителів міста, коли темніє, розповів Суспільному начальник управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Золотоніської міської ради Артем Харін.
За словами Артема Харіна, два світлофори встановили у центральній частині міста:
“На перехрестях вулиць Шевченка – Черкаська і Черкаська – Благовіщенська — вже підімкнені до джерела безперебійного живлення. Вони можуть працювати мінімум чотири години без електрики. Наступним етапом плануємо під’єднати освітлення пішохідних переходів на цих перехрестях”.
Посадовець додав, що виконання таких робіт перш за все стосується безпеки людей, тому їх продовжать.
“Першими стали саме ці перехрестя, адже на них досить інтенсивний рух, поруч школа. Ми плануємо найближчим часом, орієнтовно до кінця цього року або на початку наступного, повністю забезпечити живленням центральну вулицю Шевченка, аби освітлення працювало незалежно від вимкнень електроенергії. Розглядаємо різні варіанти: інвертори, батареї, також можливість встановлення генератора, щоб взагалі всю лінію ввімкнути у вуличне освітлення”.

Золотоніська вулиця під час вимкнень електроенергії ввечері, грудень 2025 року. Суспільне Черкаси/Віта Кавун
Зі слів Артема Харіна, під’єднання двох світлофорів до безперебійної мережі обійшлося у 150 тисяч гривень — таку суму виставила підрядна організація. Пропозицію він вважає вигідною:
“Є комерційні структури, в яких така послуга коштує 300-350 тисяч за один світлофор. Тому ми залишаємо вже напрацьовану схему”.
Також він додав, вся критично важлива інфраструктура міста готова до можливих блекаутів, зробили запаси палива та придбали генератори:
“Станом на грудень 2025 року всі об’єкти критичної інфраструктури, передусім водопостачання, водовідведення та котельні, забезпечені генераторами з повноцінною потужністю. Навіть при повному блекауті системи працюють на автономному живленні. Запаси палива для цього формує комунальне підприємство, яке оперує ними. Усі критично важливі, соціально значущі об’єкти — центр надання соцпослуг, адміністративні будівлі, служби, міська рада — також забезпечені генераторами і працюють постійно й автономно”, — уточнив Артем Харін.

Золотоніська вулиця під час вимкнень електроенергії ввечері, грудень 2025 року. Суспільне Черкаси/Віта Кавун
Житель Золотоноші Олександр Василенко водить авто понад 20 років. Коли вимикають електроенергію, їздити містом ввечері досить проблемно, розповів він.
“Та ніяк їхати, водії один одного сліплять. Що ж, зараз грудень, після 16-ї години ніч надворі. Особливо незручно, коли, наприклад, освітлюються супермаркети, а навколо – тьма. Тоді взагалі нічого не бачиш”.
Намагається вирішити всі свої справи завидна Любов Захаревич, яка працює продавчинею:
“Я думаю, всім зараз так, як і в Золотоноші — світло кругом вимикають. Пішоходам непросто — ідеш навпомацки. А якщо ще калюжі або непогода. Я вдень на роботі, але викручуюся, планую всі свої проблеми розв’язати якось, поки не стемніло. Додому їду міським автобусом, мені робочий графік дозволяє. Якщо вирішать щось з освітленням — я тільки «за»”.
