День без покупок чи на гачку у “Чорної п’ятниці”: думки ніжинців

Зі стрімким індустріальним розвитком усе складніше уявити своє життя без покупок. Для багатьох людей шопінг – це спосіб  підняття настрою через задоволення потреб.

Бувають раціональні покупки, до прикладу, скоро зима і потрібні теплі черевички (як момент піклування про здоров’я), а якщо ще й не лише практичні, а гарні, то подвійна радість. А коли немає настрою і хочеться придбати щось, щоб поліпшити свій стан. Ці психологічні нюанси та безліч  інших прихованих маркетингових гачків відомі продавцям з давних-давен.
Саме тому у різних країнах світу став таким популярним день під назвою «Black Friday». Походження назви якого сягає корінням ще в минуле століття. У Сполучених Штатах на наступний день після Дня подяки на дорогах завжди були багатокілометрові затори, тому цей непростий день було названо «чорним». За іншою версією, за цією назвою криється приховане твердження «In the black», що означає «прибутковість». Адже у США в бухгалтерських книгах витрати позначалися червоним кольором, а дохід – чорним.

У 2023 році Чорна п’ятниця припадає на 24 листопада і для багатьох людей – найочікуваніша шопінг-подія року, коли можна потрапити на мега-знижки та придбати такий бажаний товар.
Але на противагу Чорній п’ятниці є Міжнародний день без покупок (Buy Nothing Day). У Пн.Америці його відзначаю у той же день, що й Чорна п’ятниця, а у Європі у суботу після неї. Прихильники цього дня виступають з ідеєю, що окрім купівлі різних товарів у світи є багато інших цінностей, що час задуматися про екологічні та етичні наслідки стрімкого розвитку надмірної культури споживання, про нерівномірність розподілу матеріальних благ. Який із цих двох днів приживеться в Україні?! – питання риторичне.

Журналісти MYNIZHYN.com вирішили запитати у ніжинців:
«Чи можуть вони прожити день без покупок? Є заощадливим чи навпаки – люблять витрачати кошти? Чи роблять закупки в Чорну п’ятницю?
Як впливає на них рекламування товару та маркетингові гачки?»

Детальніше у нашому матеріалі:

Мар’яна Рудик


День без покупок прожити зможу! На рахунок заощадження і транжирства – то я завжди ходжу по грані між «все, від сьогодні економлю» до «та ладно, живем один раз»! Чорної пʼятниці чекаю, адже маю на меті придбати певний товар, який давно записаний у вішлісті (списку бажань). Проте, якщо знижки на нього не буде –  обійдусь без покупки. Імпульсивні покупки не роблю. Маю трішки знань про маркетингові гачки, тому не ведусь на таке!

Олена Труш

Свій день без покупок уявити можу, однак якщо мова йде про життєво необхідні – то ні. Якщо є кошти, то витрачаю, інколи потім жалкую про необдуману покупку. Уже зробила акційні придбання, як тільки стартував великий РОЗПРОДАЖ до Чорної п’ятниці, адже сама співпрацюю із одним з брендів, який вже розпочав акцію з вихідних.

Людмила Брєжнєва

Ні, не можу уявити і дня без покупок, купивши навіть якусь дрібничку у мене піднімається настрій. Я більше відношуся до категорії людей, які полюбляють витрачати кошти. Нічого не можу з цим зробити, кожен день відвідую магазин і завжди є потреба щось купити. Але й не люблю велике скупчення людей, а в «Чорну п’ятницю» їх дуже багато в магазині. На рекламу  не завжди реагую, тому що вона може не відображати справжній товар і якість, але іноді на гачок потрапляю.

Ольга Гузь


Я поки що нічого не купувала на розпродажах тримаюся з усіх сил. Зазвичай купую різні навчальні курси для самовдосконалення. День без покупок прожити можу, але важко (якщо прям нічого не купувати). Я була заощадлива, поки не зустріла свого чоловіка. Вважаю, що він винен в тому, що я стала транжирою (жартує – авт.).

Ольга Семенець


Можу з легкістю прожити такий день. До покупок ставлюся дуже виважено. Стараюся купувати лише ті речі, які запланувала і які дійсно потрібні. Відношу себе до заощадливих людей. Мені дуже подобається мінімалізм та раціональне використання речей, тому прагну до цього. Давно знаю про острови сміття в океані та сміттєзвалища і мені це болить. Тому вважаю, що люди повинні не робити зайвих та непотрібних покупок. Я дуже недовірливо ставлюся до подібних акцій, тому що магазини спочатку ціну можуть завищити, а потім знизити, нібито знижка, а насправді – ціна залишилася та сама. Перш ніж придбати якусь недешеву річ стараюсь моніторити ціни напередодні і якщо акція дійсно є і гарна знижка, то можу купити. На маркетингові гачки потрапляю рідко, бо моє критичне мислення не дає мені це зробити.

І на завершення, як говорив відомий німецьки письменник Б.Авербах: «Нажити багато грошей – хоробрість, зберегти їх – мудрість, а вміло витрачати – мистецтво».
Бажаємо кожному заробляти бажану кількість грошей і звичайно ж –  опанувати мистецтво їх витрачання.

Спілкувалася Тетяна Красновид

Источник

Новини України