Фото: в ЄБА заявили, що диференційовані коефіцієнти до тарифів УЗ щодо портів порушують законодавство (facebook_com_Ukrzaliznytsia) Автор: Сергій Новіков
Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації висловлюють стурбованість намірами АТ “Укрзалізниця” запровадити диференційовані підвищувальні коефіцієнти для розрахунку тарифів на вантажні перевезення у напрямку окремих морських портів. Бізнес вважає цю ініціативу необґрунтованою та такою, що може зашкодити українським експортерам й економіці загалом.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на Європейську Бізнес Асоціацію (ЄБА).
В заяві ЄБА з цього приводу йдеться, що нова ініціатива АТ УЗ суперечить принципам рівного доступу до інфраструктури та створює ризики недотримання антимонопольного законодавства.
В Асоціації зазначають: встановлення різних тарифів для перевезень у напрямку окремих портів фактично означатиме втручання у формування собівартості перевезень, що не узгоджується з чинним законодавством, адже тарифи мають формуватися за прозорими та об’єктивними критеріями, а не лише на основі напрямку перевезення.
В ЄБА також зауважують, що в умовах війни експортні компанії ключових секторів економіки вже стикаються з високими витратами на логістику. У такій ситуації підвищення тарифів на перевезення до найбільш завантажених морських портів може ще більше “вдарити” по експорту та призвести до зростання собівартості української продукції на зовнішніх ринках, зниження конкурентоспроможності України як експортера та скорочення валютних надходжень.
А в довгостроковій перспективі це може спричинити переорієнтацію вантажів на автомобільний транспорт та, відповідно, зниження вантажообігу й доходів самої “Укрзалізниці”.
В ЄБА говорять, що такі ініціативи викликають занепокоєння з огляду на вже ухвалені рішення щодо формування тарифних відстаней до Одеського та Чорноморського портів. Наразі поїзди спрямовують довшим маршрутом, що вже збільшило вартість залізничних перевезень і підвищило кінцеву ціну експортної продукції.
Експерти Асоціації наголошують: підтримка річкових або менш завантажених портів має відбуватися через цільові субсидії, інвестиції або розвиток інфраструктури, а не шляхом підвищення тарифів для експортерів.