Виявляється, грізна зброя має свої прості мінуси.
Дощ – велика проблема / фото US DoD
Американський бомбардувальник B-2 Spirit здатний пролітати 9 600 кілометрів без дозаправлення, нести ядерну зброю і наносити удари в будь-якій точці Землі. І все ж, незважаючи на таку міць, він не може пережити дощовий день без ризику пошкоджень…
Дощ шкідливий не тільки для його покриття. Вода просочується в тонкі шви і поверхні, які потребують постійного обслуговування. Після кожного вильоту наземні команди витрачають години на перевірку пошкоджень від вологи. Насправді, підтримання боєготовності B-2 часто займає на землі значно більше часу, ніж у повітрі, пише Wion.
Стелс-фарба, яка “ненавидить” воду
Бомбардувальник B-2 покритий спеціальним радіопоглинаючим покриттям, яке розсіює ворожі сигнали. Але це ж покриття вкрай чутливе до вологи. Якщо літак занадто довго перебуває під дощем, стелс-фарба може відшаровуватися, пузиритися або втрачати свої властивості, роблячи цей двомільярдний літак вразливим для виявлення.
Навіщо потрібні ангари з клімат-контролем
На відміну від інших військових літаків, які можуть стояти прямо на відкритих злітно-посадкових смугах, B-2 потребує величезних ангарів із клімат-контролем. Ці ангари регулюють температуру і вологість, захищаючи стелс-матеріали від пошкодження водою. Утримання таких споруд додає мільйони до і без того астрономічних витрат на експлуатацію бомбардувальника.
Літак, “занадто ніжний” для шторму
Незважаючи на те, що це один із найсмертоносніших літаків у світі, B-2 іронічно вразливий до погоди. Звичайна гроза може “приземлити” весь флот, тому місії плануються з граничною увагою до прогнозів.
Чому його просто не зробити водонепроникним
Можна подумати, інженери могли б просто “загерметизувати” бомбардувальник, але все не так просто. Будь-яка зміна матеріалу поверхні може порушити його стелс-можливості. Фарба створена для того, щоб поглинати радіолокаційні хвилі, а не відштовхувати воду, тому навіть найменша модифікація може знищити його “невидиму” перевагу.
Інші цікаві новини про винищувачі та бомбардувальники
Раніше УНІАН повідомляв про 5 найнебезпечніших американських бомбардувальників, які більше не в строю. Колись саме вони несли ядерні боєголовки, літали на надзвукових швидкостях і змінили уявлення про війну.
Крім того, ми розповідали про 5 найгірших винищувачів Другої світової війни. У списку є ті, що спочатку показали себе добре, а потім “застаріли”, або ж ті, які просто мали погану продуктивність від самого початку.