Як вплинула блокада на польсько-українському кордоні на роботу одеського “7 кілометру”

Ірина Ткач, заступник директора промтоварного гуртового ринку “7 кілометр”. Фото: Суспільне Одеса/скриншот з відео

Як пояснила заступник директора промтоварного гуртового ринку "7 кілометр" Ірина Ткач, до прикладу, новорічний товар для одеських підприємців важливо було отримати ще у вересні-жовтні, аби продати його своїм партнерам по всій Україні:

"Зараз, через ці страйки, затримки на митниці, довжина маршруту збільшилася приблизно від двох тижнів до місяця. Якщо ваші ялинкові прикраси прийшли на початку грудня — вони нікому непотрібні. … Навіть, якщо ви приїдете до нас на ринок і купите десять іграшок, підприємця, у якого фура іграшок, це не врятує. Тобто фура іграшок мала розійтися по Україні. Жоден з його партнерів брати у нього іграшки на початку грудня не буде".

Ринок “7 кілометр” в Одесі. Фото: Суспільне Одеса/скриншот з відео

Ірина також розповіла, що на ринку торгують товарами не лише з Польщі, а й з України, Китаю та Туреччини. За її словами, після першого року війни на ринку ситуація дещо стабілізувалася:

"Частина підприємців поїхала. Звісно, частина магазинів не працює. … Я навмисне вам зараз говорю про серпень, тому що це піковий період. То у 2022 році кількість магазинів зменшилася на одинадцять відсотків. Ті, хто дійсно міг, ті, хто залишились, вони одразу повернулися. Почали працювати".

Ринок “7 кілометр” в Одесі. Фото: Суспільне Одеса/скриншот з відеоЩо відомо про страйк польських перевізників

  • 6 листопада, близько 14:00 за українським часом, польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску "Краківець-Корчова", "Ягодин-Дорогуськ" та "Рава-Руська-Гребенне".
  • Учасник страйку Томаш Борковський розповів, що до блокади долучились представники транспортних компаній. Вони вимагають, аби повернули дозволи на комерційні перевезення для України.
  • Протестувальники заявили, що не будуть блокувати рух для автобусів, легкових авто, а також вантажівок, які перевозять гуманітарну допомогу Україні, або тварин чи швидкопсувні вантажі. Однак 20 листопада повідомлялося, що поляки попри свої обіцянки не пропускають в Україну гуманітарну допомогу та цистерни з паливом.
  • Асоціація "Укравтопром" із посиланням на Міжнародну транспортну асоціацію України зазначила, що причина страйків — надмірна конкуренція після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та країнами ЄС.
  • Голова "Укртрансбезпеки" Євген Зборовський розповідав, що вимови страйкарів — створити окрему чергу для машин під номерами ЄС та обмежити кількість дозволів на вантажні перевезення до 180 тисяч із кожної сторони — як було до повномасштабної війни.
  • Станом на 22 листопада збитки України через блокаду вже становили 400 млн євро.
  • Вранці 23 листопада польські страйкарі розпочали блокаду четвертого пункту пропуску — "Медика", який суміжний з українським ПП "Шегині". Рух вантажного транспорту ускладнений.

Джерело

Новини України