Не виключено, що можуть бути проблеми як при інтеграції цих компонентів, так і в подальшому у використанні.
Експерти пояснили, що індійський двигун не дотягує до потужності Су-30 МКИ / Фото: скріншот з відео
Оборонна промисловість Індії планує провести льотні випробування свого власного авіаційного двигуна GTX-35VS Kaveri на багатостраждальних російських винищувачах Су-30МКИ, повідомляє Defense Express.
Експерти розповіли, що на це її надихнула історія розробки F-22. Вказується, що за даними Republic World, таке рішення пропонує Індійський науково-дослідний інститут газових турбін (GTRE), що працює над проєктом. Очікується, що льотні випробування мають дати практичний досвід, бо всі попередні тести проводилися лише на стендах у лабораторних умовах.
Аналітики зазначають, що про такі випробування заговорили на фоні того, що через неможливість видати необхідну потужність для винищувача, Kaveri зараз адаптують для реактивних БПЛА Ghatak. Це відбувається попри те, що розробка ведеться ще з 1980-х для власного Tejas.
Експерти пояснюють, що двигун, який не підійшов до бойового літака, запропонували випробувати все ж на бойовому літаку. Це при тому, що потужність АЛ-31, що стоїть на Су-30МКИ, складає приблизно 88 кН сухої тяги, тоді як у Kaveri – до 49-51 кН. Зазначається, що останній ближче до американського F404, що має 47 кН сухої тяги.
На думку аналітиків, можуть бути проблеми як і при інтеграції цих компонентів, що несе серйозні технічні виклики та ризики, так і у подальшому використанні та безпеці польоту.
Водночас, вказується в публікації, саме застосування готової платформи для випробувань може мати сенс, але можливо, для цього краще підійшов би Tejas.
Наразі Індія шукає також можливості для модернізації Су-30МКИ, що включає й заміну двигунів. Попри те, що Росія пропонує їм свої послуги в пакеті з Су-57 та Су-35С, індійський авіапарк вже зіштовхнувся з багатьма проблемами з обслуговуванням з 2014 року через санкції проти РФ.
Що стосується історії з F-22, то його двигуни Pratt & Whitney F119 перед встановленням на прототипи винищувачів пройшли льотні випробування на спеціалізованому Boeing 747SP, який використовують саме для подібних задач. Зазначається, що це набагато безпечніший та простіший підхід.
Однак, як йдеться в статті, Індія не має власних літаків під випробування, тому використання наявної під рукою платформи має сенс на поверхні. Проте та кількість проблем, які треба подолати для реалізації, викликають багато питань до проєкту.
Останні новини про Індію
Раніше УНІАН повідомляв, що 25 вересня в Індії відбувся випробувальний запуск балістичної ракети середньої дальності, яка здатна нести ядерну боєголовку. Вказується, що ця ракета призначена для використання великої мережі залізниць країни, щоб уникнути виявлення противником. Відомо, що ракету Agni Prime було запущено з рейкової пускової установки, яку буксирує локомотив Indian Railways. Міністр оборони країни Раджнатх Сінгх заявив, що ракета розрахована на дальність понад 1900 км, а також оснащена “різними передовими функціями”.
Також ми писали, що Нью-Делі просить в США дозволу на закупівлю “чорного золота” у Венесуели та Ірану, які знаходяться під санкціями. Представники Індії під час перемовин з американськими посадовцями у США підкреслили, що одночасне припинення поставок з Росії, Ірану і Венесуели – усіх основних виробників нафти – може призвести до стрибка світових цін. Індія припинила купувати іранську нафту ще у 2019 році, а найбільший приватний нафтопереробник країни Reliance Industries в цьому році припинив купівлю венесуельської нафти через посилення санкцій з боку США.