Історія чумаків з Черкащини наштовхнула галицький бренд на цікаву ідею

Ґвер – торгова марка концептуального одягу, створена у Львові письменником і воїном Юрієм Руфом, який торік загинув у бою проти російських окупантів. Принти, що наносяться “Гвером” на одяг, найчастівше репрезентують Визвольну боротьбу, українську історію й культуру, пише «Козацький край».

Часто присутні й сюжети з історії Черкащини – зокрема, Холодного Яру (до речі, Юрій Руф був одним із співорганізаторів відомого патріотичного фестивалю, і навіть після загибелі став символом Фестиваль нескореної Nації Холодний Яр 2023).

Новий принт на одязі від бренду “Ґвер” має зображення чумаків – і на цю ідею галичан наштовхнула історія з лівобережжя Черкащини, де чумацький промисел тримався найдовше в Україні.

«Ґвер» (2023); портрети чумака з Черкащини Федора Мигаля – роботи художника Порфирія Мартиновича (1878)

Влітку 1878 року художник Порфирій Мартинович привіз своїх друзів, письменницю Ольгу Косач (мама Лесі Українки) та художника Опанаса Сластіона до Вереміївки (нині – Золотоніського району), щоб показати побут справжніх “останніх магеланів українських степів”, які ще й тоді, наприкінці ХІХ століття (!!!) носили довгі запорозькі чуби… З вереміївського чумака Федора Мигаля Мартинович намалював тоді два портрети, які збереглися до нашого часу…

“Представляємо новий дизайн «Чумаки», – пише “Ґвер”, –

Тисячі годин безкрайого неба й тиші, степова меланхолія та постійна небезпека степу, до якої ти завжди маєш бути готовим. Вони витворили унікальне і питомо українське явище — чумацтво. Битими шляхами, що зникли у товщі часу, ходили чумаки своїми валками майже чотири століття, сполучаючи розрізнені українські землі.

Бізнесмени, промисловці, воїни, потужні комунікаційники та логісти — вони відіграли величезну роль в націєтворчих процесах, століттями створюючи національний ринок, плекаючи дух підприємництва та колективізму.

Ми створили дизайн футболки, що промовляє про неоцінену сторінку нашої історії — солону історію України, яка була успішною, шляхетною, зухвалою та унікальною. Показує яким цікавим насправді є архетип чумака: чудового підприємця, забезпеченої людини, вправного вояка, який завжди може захистити своє майно та своїх людей.

У дизайні використали найважливіші символи солоної історії України: образ чумака (шляхетного та впевненого, а не нещасного вусатого бідака в соломʼяному брилі), мажа, воли, ключові місця видобутку «білого скарбу», за більшість з яких зараз іде жорстока боротьба з московитами”.

Джерело

Новини України