Зусилля того варті – як для авіакомпаній, так і для тих, хто цим займається.

Відносно нові літаки Airbus розбирають заради двигунів / фото ua.depositphotos.com
На авіаційному ринку зараз спостерігається дефіцит реактивних двигунів для літаків. Глобальну кризу двигунів спричинила ціла низка проблем, в результаті яких великий виробник двигунів Pratt & Whitney значно відстав у виробництві.
Така ситуація призвела до того, що авіакомпаніям бракує літаків, а попит на них дуже високий. Зазвичай, у таких випадках компанії продовжували б експлуатувати старі борти до отримання нових, але через затримки з технічним обслуговуванням і ремонтом сотні літаків вивели з експлуатації. Через це відносно нові Airbus A321neo позбавляють двигунів для подальшої здачі в оренду, розповідає Jalopnik.
Кілька таких літаків знаходяться в аеропорту Кастельон в Іспанії. Примітно, що мова про цілком справні 6-річні (в деяких випадках) літаки A321neo, з яких знімають двигуни. Автори зазначають, що йдеться про варіант літаків Airbus A320, які зараз є найпопулярнішими літаками у світі.
Чому справні літаки розбирають на запчастини
Такі компанії, як eCube, вирішили, що вигідніше здавати в оренду двигуни авіакомпаніям, які потребують запасних частин, ніж орендувати цілий літак. Так, за місяць оренди турбореактивних двигунів з редуктором (GTF) просять 200 000 доларів – трохи менше половини вартості оренди літака A321neo. Водночас для компанії Delta це також і спосіб обійти мита.
Чому виник дефіцит двигунів для реактивних літаків
Все почалося з того, що компанії не встигали виконувати технічне обслуговування та ремонт двигунів, через що літаки були змушені залишатися на землі. Водночас зріс попит на двигуни.
У 2023 році Pratt & Whitney заявила, що є дефект порошкового металу, який може спричинити тріщини, тож необхідно провести перевірки понад 700 літаків. Деякі оцінки свідчать, що серед літаків, оснащених двигунами цієї компанії, не літають чи знаходяться на зберіганні до третини бортів. У найбільшого виробника реактивних двигунів у світі – CFM – не літають через ремонт лише 4% бортів з їхніми двигунами.
Читайте також:

Чому за літаками залишаються білі сліди: прихована загроза, про яку мало хто знає

“Літак-привид”: рейс N47BA летів понад чотири години з мертвими людьми на борту

Ви не почуєте цей літак, навіть якщо він летітиме над головою: він абсолютно безшумний
Вилучити двигуни набагато важче ніж здається. Ви мабуть, думаєте, що хтось просто від’єднує ці двигуни від крил.
“Насправді все набагато складніше. Корпус двигуна залишається на літаку. Технік повинен розібрати двигун зсередини, видаливши всі компоненти”, – йдеться в матеріалі.
Чи вигідна така схема з оренди реактивних двигунів
Хоча зняти двигуни непросто, зусилля того варті. Двигуни GTF, що продаються як запасні частини, можуть коштувати до 20 мільйонів доларів. Водночас місячна оренда становить 200 тисяч доларів на місяць.
Для компанії eCube, яка знімає ці двигуни з діючих літаків, окрема оренда деталей здається більш вигідною, ніж оренда цілих літаків.
Очікується, що огляд двигунів GTF на наявність дефектів порошкового металу триватиме до 2026 року.
Раніше ми розповідали про те, чому старі літаки Boeing мали “брови” над кабіною пілотів. Це зовсім не декоративний елемент.
