Літак став результатом амбіцій одного керівника, які ніхто не поділяв.
Су-47 на початку “нульових” / фото wikipedia.org/
Росія любить хизуватися “диво-зброєю”, яка існує лише в цілях пропаганди. У 1997 році в повітря вперше піднявся експериментальний російський винищувач Су-47. Машина мала незвичний вигляд і викликала інтерес на авіаційних виставках, однак зрештою тим усе і закінчилося. Як пише на сторінках видання 19fortyfive експерт зі зброї, колишній консультант Пентагону Рубен Джонсон, насправді машина від початку була приречена на провал.
У 1980-х роках керівником КБ “Сухого” призначили Михайла Симонова, який перейшов на цю роботу із радянського Міністерства авіабудування. Щоб спростувати думку про те, що “Симонов не був авіаконструктором” і був некомпетентним керівником, він наказав розробити серію літаків під інтексом “С”, двома найвідомішими зразками яких згодом стали літаки С-32 і С-37. Джонсон зауважує, що використовувася саме індекс — “С”, який означав “Симонов”, а не стандартний для літаків “Сухого” індекс “Су-“.
Симонов прагнув створити “надманеврені” літаки нового покоління. Але фінансування від російських ВПС на цю програму він не отримав, бо в неї ніхто не вірив. Однак проект під індексом С-22 все одно запустили в роботу.
При його будівництві використовувалися екзотичні матеріали. Наприклад, крила були виготовлені з композитів, які буквально складалися вручну, а їх конфігурація з передньою стріловидністю призвела до дуже високих показників навантаження на крило. Будь-які пошкодження літака в бою могли б призвести до повного руйнування крила.
Одним із цікавих аспектів конструкції Су-47 було те, що він мав два двигуни, встановлені по центральній лінії, як у F-15. Для Су-27, Су-30 і навіть Су-57 сьогодні характерним є роздільне розташування двигунів.
Як зазначає Джонсон, Симонов зміг довести проект до стану, коли літак почав літати, що дозволило зберегти посаду керівника КБ “Сухого”. Але зрештою пізніше він усе одно був переведений на іншу другорядну посаду.
Що ж до самого Су-47, то він так і залишився нікому не потрібним експериментальним зразком.
“Его. Іноді воно коштуєь великих грошей”, — начебто сказав один авіаційний чиновник під час демонстраційнного польоту Су-47.
Інші цікаві матеріали з світу озброєнь
Як писав УНІАН, російська бойова машина “Термінатор” може отримати досить дивне нове ім’я. В “Уралвагонзаводі” кажуть, що машині потрабні більш патріотична назва.
Також ми розповідали, що це за ракети, яких Британія дає одразу 5 тисяч. Йдеться про легкі зенітні ракети, призначені для боротьби з безпілотниками.