Фото: підвищення залізничних тарифів може зашкодити економічному відновленню (Віталій Носач, РБК-Україна) Автор: Сергей Новиков
В макропрогнозі уряду на наступний рік передбачено зростання економіки на 5%. Але досягнення цього показника багато в чому буде залежати не тільки від перебігу воєнних дій, а й економічної політики уряду.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на представників Української зернової асоціації.
Зокрема, промисловці та аграрії вказують: подальше зростання залізничних тарифів напряму призведе до ще більшого здорожчання української продукції, і як наслідок – стимулюватиме світову спільноту відмовлятись від українських товарів, що спричинить падіння обсягів виробництва в Україні.
Так, в Українській зерновій асоціації підкреслюють, що аграрії цього року фактично продовжують працювати в збиток: втрати у сільському господарстві через зменшення виробництва, блокаду портів та здорожчання виробничих факторів перевищують 25 млрд дол.
Підвищення залізничних тарифів на вантажні перевезення та здорожчання вартості використання вагонів заведе аграріїв у ще більші збитки, і вони скоротять посівні площі під урожай 2024 року.
“В умовах, коли експорт зернових та олійних є одним із основних джерел валютних надходжень до країни, скорочення посівних площ під цими культурами автоматично означає падіння експорту і валютної виручки, а відтак – до падіння вантажних перевезень Укрзалізниці та її доходів. Таким чином, зростання тарифів призведе до негативного результату для самої УЗ”, – заявили в УЗА.
Представники українського бізнесу підкреслюють: УЗ отримує допомогу як від держави, так і від західних партнерів. Лише цього року бюджетне фінансування залізниці становитиме 5 млрд грн, а ще на 6 млрд грн уряд надає державні гарантії за кредитами, які компанія залучає у міжнародних фінансових організацій.