Платитимуть за кілометр пробігу: у Черкасах хочуть змінити правила “гри” з перевізниками

 

У місті Черкаси розмірковують над тим, аби змінити підхід до транспортної системи перевезення населення.

Про це під час ефіру в студії видання «ВиЧЕрпно» розповів директор Департаменту дорожньо-транспортної інфраструктури та екології Черкаської міської ради Сергій Отрешко.

Фахівець стверджує, що найближчим часом депутатам Черкаської міської ради запропонують виділити певну суму коштів на правильне та повноцінне обстеження чинної мережі й пасажиропотоків, які змінилися протягом попередніх років. Востаннє така процедура відбувалася в Черкасах ще за часів СРСР.

Відтак на підставі проведеного обстеження в місті планують:

  • зрозуміти, наскільки оптимально побудовані маршрути (адже всі автобусні перевізники заїжджають хоча б на два квартали бульвару Шевченка задля того, аби взяти пасажирів й отримати кошти, але не з тією метою, щоб перевезти людину до назначеного пункту найзручнішим шляхом);
  • визначити, наскільки багато в Черкасах дублюється маршрутів автобусів і тролейбусів, адже це є недоцільним. Відтак відомо, що наразі більшу частину пільговиків перевозять тролейбуси (47 категорій населення) й лише сім категорій лишається для автобусних перевізників, які мають можливість перевозити таке населення з обмеженою кількістю місць (перевізник має право брати водночас лише двох пільгових пасажирів).

Наслідком такого обстеження буде запровадження нової маршрутної сітки автобусів у місті Черкаси, що дасть можливість уникнути незрозумілих ситуацій з валідацією й перейти до оплати перевізникам за кілометр пробігу.

«Існує певний законодавчий механізм, який це регулює й ми маємо успішний досвід в інших містах, наприклад, Чернігові. Луцьк планує працювати за такою системою. Ми також схильні до цієї ідеї, адже завдяки цьому для будь-якого перевізника вже не матиме значення, як рухатися — бульваром Шевченка чи іншою вулицею, яка менша з погляду пасажиропотоку, проте там є мешканці, які потребують перевезень. Це амбітний план, який ми спробуємо реалізувати цьогоріч й розвантажити центр міста для тролейбусів, що буде як екологічно, так й справедливо з огляду на розподіл коштів», — розповідає Сергій Отрешко.

Обстеження буде проводити переможець конкурсних торгів тендеру — обов’язково науковий заклад, університет. Ця установа повинна буде розуміти всі нюанси та практично контролювати, скільки людей заходять та виходять на конкретних зупинках. Опісля цього професіонали представлять програмний продукт, який дозволить онлайн відстежувати транспорт та змінювати інтервал руху залежно від його популярності серед населення Черкас.

Раніше ми писали про те, що містом Черкаси ще продовжують курсувати незаконні перевізники. Вони не встановили валідатори та не уклали відповідних угод з органами місцевого самоврядування про перевезення пасажирів. Суд вже завершив справу з ФОП «Куниця» й визнав правильним рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради про розірвання договору. Справу із незаконним перевізником «Еліт-Транс» наразі розглядає суд. Станом на сьогодні обидва представники продовжують працювати в обласному центрі.

«У нас обмежений механізм впливу на перевізника, адже перевірки технічного стану, наявності паспорта маршруту, ліцензії договору на перевезення здійснює державна установа «Укртрансбезпека» й це не залежить від органів місцевого самоврядування», — наголосив Сергій Отрешко.

Незаконних перевізників у Черкасах у майбутньому врахують як лише такі, що перевозять певну кількість пасажирів, проте не включатимуть до розроблення майбутньої маршрутної сітки.

Джерело

Новини України