Рішення про запровадження електронного документообігу для проходження ВЛК розроблялись спільно з військовими — МОЗ

Військова поліклініка. Фото: Суспільне Полтава

Заступниця міністра охорони здоров'я з питань цифрового розвитку Марія Карчевич розповіла, що рішення запровадити електронний документообіг у проходженні військово лікарської комісії (ВЛК) було узгоджено з військовими. За її словами впровадження електронного документообігу та інші цифрові зміни, які відбулися цього року, дозволили зменшити навантаження.

Про це Марія Каракевич сказала в ефірі телемарафону "Єдині новини".

"Ми запитали військовослужбовців, які є найбільші проблеми. Однією з таких проблем було, що військовим доводилося возити паперові документи, інколи долаючи великі відстані. Тому було ухвалено рішення запровадити електронний документообіг, щоб мінімізувати швидкість проходження ВЛК, і щоб військовим не доводилося їздити між різними інституціями. Такий документообіг запроваджений між закладами охорони здоров’я, військовими частинами та центрами комплектування (ТЦК — ред.). Фактично це дозволить і пришвидшити проходження, і зменшити навантаження на військових", — сказала Каракевич.

Урядовиця зазначила, що таких черг на проходження ВЛК, які були на початку року, вже немає.

"Була розширена мережа, залучено понад 800 цивільних медичних закладів, щоб на базі них проходити ВЛК. Таким чином, розвантаження і цифровізація процесів дозволили впроваджувати ті зміни, яких очікували наші військові", — сказала Каракевич.

Вона зауважила, що у випадку відмови прийняти документи потрібно звертатись на "гарячі лінії".

"Ми контролюємо всі скарги, що надходять. Номер гарячої лінії Міноборони 0-800-500-442. Ми працюємо, щоб виправити ситуацію по окремій інституції", — сказала заступниця міністра охорони здоров'я.

Каракевич також поінформувала, що за кордоном є окремий порядок проходження ВЛК.

"На сьогодні ми також хочемо його спростити. Відповідна законодавча ініціатива зараз створена у парламенті, очікуємо її ухвалення. Також працюємо над певним спрощенням процедури з проходження ВЛК для тих, хто лікується за кордоном. Хочемо той досвід, що маємо в цивільній медицині по цифровізації, імплементувати у військову медицину. Для цього впроваджено, наприклад, електронні записи, щоб можна було записатися заздалегідь до певних фахівців на певний час. Зараз вчимо військових лікарів працювати з електронною системою охорони здоров’я, щоб вони мали доступ до анамнезу, до історії хвороби та вносили дані в електронному вигляді. Ми будемо поступово скасовувати паперові форми", — пояснила Каракевич.

Що відомо про реформу ВЛК

30 січня очільник Мінцифри Михайло Федоров заявив, що міністерство планує реформувати процеси ВЛК, зокрема провести цифровізацію процедур.

На початку лютого стало відомо, що Міноборони вдосконалює роботу військово-лікарських комісій і вже створено єдиний медичний простір цивільної та військової медицини, а також була розширена система військово-лікарських комісій.

Міноборони спільно з МОЗ та Мінцифри відпрацьовували основні 5 напрямків удосконалення роботи ВЛК:

  • прискорення впровадження у військових закладах електронної медичної інформаційної системи (МІС);
  • запровадження електронних черг;
  • використання електронного документообігу в процесах ВЛК;
  • перегляд кількості комісій;
  • сервісне обслуговування у військових закладах ВЛК.

З 2 листопада електронна черга на проходження військово-лікарської комісії (ВЛК) доступна для всіх військовослужбовців у військових поліклініках.

1 грудня повідомлялось, що Міноборони спільно з Міністерством охорони здоров’я, Мінцифри та громадськими організаціями розробили зміни до законодавства, які дозволяють спростити процеси, пов’язані з проходженням військово-лікарської комісії (ВЛК) для поранених військовослужбовців ЗСУ та Міноборони.

Відтепер заклади охорони здоров’я можуть обмінюватися документами з військовими частинами й ТЦК та СП через систему електронного документообігу. Йдеться про довідки про обставини травми (поранення, контузії, каліцтва), постанову ВЛК про потребу у відпустці для лікування, постанову ВЛК про непридатність до військової служби, а також інші документи, необхідні для формування рішення ВЛК. Наразі систему електронного документообігу розгорнуто у більшості військових частин, ТЦК та СП, а також у військових госпіталях і цивільних закладах охорони здоров’я, де поранені військовослужбовці проходять військово-лікарську комісію.

Джерело

Новини України