Танкер для перевезення сирої нафти SCF Surgut, що належить провідній російській танкерній групі “Совкомфлот”, проходить через протоку Босфор у Стамбулі, Туреччина, 4 квітня 2024 року. REUTERS/Yoruk Isik
Приблизно 17% усіх діючих нафтових танкерів у світі належать до російського "тіньового флоту".
Про це пише The New York Times.
За інформацією дослідницької компанії S&P Global Market Intelligence, станом на початок поточного року "тіньовий флот" РФ налічував 940 суден, що на 45% більше, ніж за аналогічний період торік.
Видання пише, для того, щоб уникнути санкцій кораблі, пов’язані з Росією почали використовувати "сумнівне страхування або взагалі не використовувати його". Також ці судна почали плавати під прапорами третіх країн і надавати неправдиві дані про своє перебування, щоб приховати місце завантаження свого вантажу.
Окрім того, за даними дослідницької компанії, середній вік суден російського "тіньового флоту" перевищує 20 років, тоді як у "легального танкерного флоту" він становить 13 років. Через це, застарілі танкери "тіньового флоту" становлять екологічну загрозу.
Крім цього, ці судна підозрюють у скоєнні підводних диверсій, зокрема, пошкодженні трубопроводів та кабелів.
Нагадаємо, 19 вересня Європейська комісія представила 19-й пакет санкцій проти Росії. ЄС має намір заборонити імпорт російського зрідженого газу, криптоплатформи і транзакції у криптовалюті. Також хочуть заборонити систему кредитних карток "Мир", повідомила президентка Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн.
Для остаточного ухвалення пакета санкцій його має ще одностайно підтримати Рада ЄС, тобто всі країни-члени Євросоюзу.