Однією з переваг двомоторного літака може бути здатність нести більше зброї та палива.
Раніше Трамп заявляв, що США розглядають можливість створення бойового літака F-55 / колаж УНІАН, фото Вікіпедія
Фахівці намагаються з’ясувати, чи правда, що США працюють над радикальною модернізацією F-35, яка може перетворити його на двомоторний літак F-55. Як пише Defense Express, наразі незрозуміло, чи відповідає це дійсності, чи це “фантазія” американського лідера Дональда Трампа, чи неточність формулювання. Йдеться, що це питання стало актуальним після нещодавнього інтерв’ю Трампа під час візиту до Катару.
Однак аналітики звертають увагу, що генеральний директор Lockheed Martin Джим Тайклет кілька тижнів тому оголосив про плани створити модернізовану версію F-35, яка відповідатиме стандартам умовного покоління 5+ і отримає до 80% функціоналу шостого покоління F-47. Інші деталі поки що не розкриваються, але відомо, що проєкт уже представлений у Вашингтоні.
Якщо припустити, що F-55 дійсно буде двомоторною версією F-35, то інженерам доведеться вирішити низку серйозних технічних завдань. Річ у тому, що винищувачі зазвичай проєктуються навколо своїх двигунів, і просто додати ще один не так просто, як може здатися. Це означає повне перепланування фюзеляжу, зміцнення конструкції, перенесення вузлів та агрегатів, що фактично робить такий літак новою машиною.
Особливо складним завданням буде модернізація F-35B, який уже оснащений підйомним вентилятором для вертикального зльоту і посадки. Тож рішення про перехід на двомоторну схему може бути виправданим лише в тому випадку, якщо це дійсно принесе значні тактичні переваги.
Однією з ключових переваг потенційного двомоторного літака – можливість нести більше корисного навантаження – зброї, палива та додаткових систем. Це також може збільшити бойовий радіус, швидкість і малопомітність, що відповідає заявленим характеристикам 5+ покоління. Якщо новий F-55 дійсно має відповідати 80% можливостей F-47, то це може означати бойовий радіус до 1300 км, більшу швидкість і кращі можливості для непомітності.
Водночас залишається важливе питання – які саме двигуни можуть бути використані для цієї нової платформи? Як зазначають фахівці, це може бути модернізована версія F135 від Pratt & Whitney, наприклад, адаптивний XA101, від якого компанія раніше вирішила відмовитися. Або ж це можуть бути двигуни наступного покоління, які розробляються для F-47 – такі, як XA102 від General Electric або XA103 від Pratt & Whitney. Рішення про вибір двигуна, вочевидь, стане ключовим фактором для успішності проєкту F-55.
Читайте також:
Нездійсненна мрія Путіна: експерт розніс російський проєкт бомбардувальника “6-го покоління”
Експерт пояснив, чому Україні не варто зосереджуватися на дронах на оптоволокні
Жорін з Третьої штурмової: Я не вірю у війну дронів без людей
Створення літака F-55 – що відомо
Як писав УНІАН, президент Сполучених Штатів Америки Дональд Трамп зробив несподівану заяву під час заходів на авіабазі Ель-Удейд у Катарі про те, що США розглядають можливість створення бойового літака F-55 та глибокої модернізації винищувача п’ятого покоління F-22 Raptor. Зокрема Трамп сказав, що США зроблять F-55 та “якщо ми отримаємо правильну ціну, це будуть два двигуни і супермодернізація F-35, а потім ми займемося F-22”.
Раніше американці вже казали про плани щодо створення модернізованого F-35, але цей літак має лише один двигун.
Як зазначили у Reuters, розробка конструкції з двома двигунами означає створення нового винищувача, який відрізнятиметься від F-35 та буде, швидше за все, належати до більш важкого класу.
Водночас не можна заперечувати, що F-55 може стосуватися флотської програми F/A-XX, яку скеровано на створення заміни для палубного винищувача F/A-18, тобто може йтися про створення ще одного американського винищувача шостого покоління.