Труханов призначив службове розслідування щодо рішень про “приватизацію” одеського аеропорту

Міжнародний аеропорт “Одеса”. Джерело: УСІ

В Одеській міськраді проведуть службове розслідування щодо рішень 2011 року, які стосуються одеського аеропорту. Після їх прийняття майно комунального підприємства стало частиною ТОВ "Міжнародний аеропорт "Одеса", в якому частка міста склала всього 25%.

Відповідне розпорядження 13 грудня видав Одеський міський голова Геннадій Труханов. На сайті міськради документ оприлюднили 20 грудня.

У розпорядженні вказано, що комісія має перевірити дотримання вимог законодавства при прийнятті, підписанні та реєстрації двох рішень Одеської міської ради, датованих 29 квітня та 8 липня 2011 року. Зокрема:

  • № 731-VI "Про заходи щодо реконструкції та розвитку Міжнародного аеропорту "Одеса",
  • № 835-VI «Про визначення частки Одеської міської ради у статутному капіталі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ "ОДЕСА" та внеску КП "Міжнародний аеропорт Одеса" у спільну діяльність".

Розпорядження Одеського міського голови Геннадія Труханова про проведення службового розслідування щодо рішень, які стосуються аеропорту. Фото: скриншот з сайту Одеської міськради

Розслідування триватиме два місяці — з 13 грудня 2023 року по 12 лютого 2024 року. Головою комісію визначили заступника мера Валерія Сіліна.

Справа аеропорту "Одеса"

НАБУ та САП вважають, що у 2011 році майно КП "Міжнародний аеропорт "Одеса" незаконно перейшло у приватні руки. За їхніми даними, група осіб, серед яких колишній міський голова Одеси Олексій Костусєв, його заступник, керівник одного з товариств з обмеженою відповідальністю та два відомих в регіоні бізнесмени Борис Кауфман та Олександр Борухович розробили схему, за якою комплекс із власності міста перейшов у спільну власності приватної компанії та територіальної громади. Частка міста у новій компанії склала 25%. Як вклад до статутного капіталу Одеська міська рада внесла майно КП "Міжнародний аеропорт "Одеса" вартістю 118 350 549 гривень. При цьому 535 одиниць основних засобів з 2488 переданих були аеродромними об’єктами, що забезпечують безпеку польотів та не могли бути відчуженими, повідомили в НАБУ.

Слідство вважає, що в результаті цих дій місто повністю втратило будь-який контроль над аеропортом та не отримувало від його діяльності жодного прибутку. Аби аеропорт не можна було повернути у власність громади, усе його майно нові власники заставили у банк для отримання кредиту, який 10 років не погашали, додали в САП.

Схема заволодінням майном КП “Міжнародний аеропорт Одеса”. Фото: НАБУ

Інвестори мали внести до статутного капіталу 355 млн грн, побудувати новий термінал і злітно-посадкову смугу. Проте більша частина внесених коштів стала предметом застави та була заблокована банком. Новий термінал збудували за кредит, взятий під заставу майнового комплексу аеропорту, а злітно-посадкову смугу не починали будувати взагалі.

29 серпня п'ятьом особам повідомили про підозру у незаконному заволодінні "Міжнародним аеропортом "Одеса" та 2,5 мільярдами гривень доходу від його діяльності. Серед них — колишній Одеський міський голова Олексій Костусєв, його заступник, керівник одного з товариств з обмеженою відповідальністю та два відомих в регіоні бізнесмени Борис Кауфман і Олександр Борухович.

16 жовтня стало відомо, Вищий антикорупційний суд арештував майно міжнародного аеропорту "Одеса".

Джерело

Новини України