Дрон, який летить зі швидкістю 200 км/год, набагато легше перехопити, ніж дрон на швидкості 700 км/год, зазначив Храпчинський.
Храпчинський пояснив важливість використання реактивної тяги у зброї колаж УНІАН, фото 3-тя окрема штурмова бригада, кадр з відео
Використання реактивної тяги стало наступним етапом в розвитку українського військово-промислового комплексу (ВПК). І поштовхом до цього стала наявна проблематика, каже заступник гендиректора компанії із виробництва засобів РЕБ, експерт з авіації Анатолій Храпчинський.
“Ми всі бачили останні відео з території РФ, де вони намагалися перехопити наші безпілотники, і там ми бачили ті ж самі прожектори, мобільні групи. Тобто ворог активно навчається. І зрозуміло, що дрон, який летить зі швидкістю 200 км/год, набагато легше перехопити, ніж дрон, який летить зі швидкістю понад 700 км/год. Тому і розрахунок на те, щоб прорвати протиповітряної оборони ворога, зараз ставиться саме на засоби ураження на реактивні тязі”, – пояснив він у коментарі “Українському радіо”.
Він зазначив, що деякі системи, які активно використовувалися цього року, зокрема інерційні системи навігації, були розроблені з урахуванням можливості роботи на швидкості до 1000 кілометрів на годину. Тобто, акцентує експерт, уже тоді передбачалося, що буде використовуватися реактивна тяга.
“До речі, понад 7 тисяч ударів за цей рік Україна здійснила по території РФ і більшість з них за рахунок власної зброї. Тому, якщо казати про можливості, то безумовно, реактивна тяга дозволяє нам працювати на більших швидкостях і збільшити корисне навантаження. Тобто можна казати про те, що раніше ми могли донести на глибину до тисячі кілометрів близько 100 кг “демократії”, зараз ми можемо казати про 450 кг. Це за рахунок того, що ми суттєво покращуємо деякі наші спроможності”, – продовжив Храпчинський.
Він також прокоментував нову українську розробку – ракету “Трембіта”.
“Із урахуванням двигуна, який вони використовують на цій версії, вона працює на 200 км. Дальність 200 км. Якщо ми кажемо про спроби долетіти до Москви і вдарити, то тут потрібні будуть трохи інші види двигунів”, – сказав він.
Зараз ракета “Трембіта” використовує імпульсний двигун, який потребує багато палива. Храпчинський зауважив, що він неефективний на великих відстанях.
“Але у них є розробки, які дозволять їм все-таки виконати це завдання з іншим видом двигуна. До речі, ми ж маємо вже сумісне українсько-чеське виробництво реактивних двигунів, які в подальшому будуть ставитися на наші безпілотники. Тому непоганий початок”, – констатував експерт.
Читайте також:
Українські пілоти закінчили підготовку на винищувачах Mirage 2000-5F, – ЗМІ
“Летючі лисиці” у справі: експерти пояснили, звідки взявся потужний український дрон
“Щедрик” спостерігатиме за ворогом: ЗСУ отримають новий вітчизняний БпАК
Виробництво зброї в Україні: останні новини
Ракета “Трембіта” має не тільки переваги, але й серйозні недоліки, каже провідний науковий співробітник Державного музею авіації Валерій Романенко. Вони пов’язані з особливостями її силової установки. Двигун цієї ракети дуже неекономний.
Раніше ми писали про те, що Міністерство оборони кодифікувало та допустило до використання у підрозділах Сил оборони України дистанційно керований бойовий модуль Wolly. Заряду його акумуляторів вистачає на кілька днів роботи. Він оснащується кулеметом калібру 7,62 або 12,7 мм із боєкомплектом з системою автоматичної подачі набоїв, тепловізором, системою автоматичного виявлення, розпізнавання та супроводження цілей.